✿ selamat datang ke blog petua anak dara. Kami berkongsi pelbagai petua yang pasti memberi manfaat kepada anda ✿

Pages

Monday 25 February 2013

Petua memerahkan bibir

Bibir merupakan salah satu tarikan utama bagi wanita. Memiliki bibir yang merah dan menawan merupakan impian bagi setiap wanita. Jadi, tidak hairanlah sekiranya wanita sanggup berbelanja demi mendapatkan bibir yang menawan. Buat wanita di luar sana,anda tidak perlu risau lagi kerana blog petua anak dara akan berkongsi beberapa petua yang boleh digunakan untuk mendapatkan bibir yang merah dan menawan!


Madu :
Madu sememangnya merupakan penawar dan ubat untuk pelbagai penyakit termasuklah untuk memerahkan bibir. Mudah sahaja! Sapukan madu di bibir setiap malam sebelum tidur dan anda pasti berpuas hati dengan kesannya.

Air Mawar : 
Usap lembut bibir anda dengan kapas yang telah pun dibasahi dengan air mawar dingin pada sebelah malam. Pasti bibir anda akan menjadi lembut dan merah pada keeseokan harinya.

Kunyit : 
Campurkan isi kunyit yang telah ditumbuk dengan satu sudu teh air suam atau susu krim. Urut bibir dengan ramuan ini setiap hari selama lima minit. Ia akan membuat bibir anda menjadi merah dan kenyal.

Daun Ketumbar : 
Daun ketumbar akan memudarkan warna hitam pada bibir. Hancurkan 2 helai daun ketumbar dengan air kemudian sapu pada bibir. Birkan selama 20 minit sebelum dibilas dengan air suam. Lakukannya secara rutin.

Mentega :
Sapukan mentega pada bibir setiap hari untuk mengembalikan kemerahan dan kesegaran bibir.

Yoghurt :
Campurkan yoghurt dengan beberapa titik jus limau dan sedikit tepung beras. Sapukan di bibir secara teratur setiap hari.

No comments:

Post a Comment